sejarah

Sunday, May 1

Kami dan Parit Buntar: Bahagian Kedua


Selesai solat maghrib, seperti yang dirancang pagi tadi, kami akan melantak Char Koew Teow di Bandar Parit Buntar. Senang nak cari, tak tahu lah kalau Jalan-jalan Cari Makan dah sampai sana atau belum. Tempatnya betul-betul di kawasan menara jam. 

Oh, berbalik pada cerita yang agak menakutkan di kawasan masjid tersebut. Ok, semua dah ada dalam kereta yang mewah cool. Tiba-tiba AnT dengar satu bunyi yang pelik, serius tak tipu. Tak pernah AnT dengar bunyi tu sebelum ini. Aku amati betul-betul. AnT pandang kawan AnT. Mukanya agak cuak. Sah dia cuak! AnT dengar lagi, lagi dan lagi. Kemudian senyap. Bunyi lagi. Dan lagi. Bunyi yang sama. 

Kemudian driver kami yang comel bersuara, enjin kereta tak boleh hidup. Laaa, ingatkan apalah tadi. OK, semua buat muka yang lebih cuak. AnT? Biasa sajo. Sebab AnT tau rumah kawan AnT amat dekat dari masjid tu. Nak risau apa. Tak boleh balik, tidur rumah dia. Hahaha. Tapi mereka masih cuak. AnT buat cool. Betul-betulkan rambut, hantar SMS kecemasan. Si driver pun buka bonet depan. cuit-cuit wayar kat bateri. Cuit lagi. Dan lagi. Bergerak semula ke tempat drive. Kecek, kecek, kecek. Hidup pun. Laa... Itu saja? Suspen jer. 

lokasi kejadian!

tolong!!!

Jadi, kami teruskan perjalanan. Makan di kedai yang jual Char Koew Teow. Sekali hirup, AnT tak percaya. Sedap sangat ke? Hirup lagi. Siap amek gambar lagi. Hirup lagi. [Masin sebenarnya, diam saja] Selesai makan, kembali ke kereta. Tak hidup lagi. Ala, tak cuak langsung. Bukak bonet depan, cuit-cuit wayar bateri, start enjin dan jalan. Ha3

Oh, cukuplah. Walauapapun, SPECIAL THANKS to kawan AnT. Lupa nak kenalkan. Namanya Bio Syahmi [nama Facebook] Nanti aku nak datang lagi, bawak kamera!!! Juga kepada Miss Driver yang ngantuk masa drive, Kak Huda, Kak Kasa yang story nya yang best [ehem-ehem] dan Akmal yang hampir merajuk tak nak ikut. 



Nota kedai kaki: Tiada bahagian ketiga. Harap Maklum.

No comments:

Post a Comment