sejarah

Friday, April 1

Aku dan 25 Mac

Assalamualaikum dan selamat hari jumaat.

Eh, 25 Mac: 7 hari sudah. Tarikh tersebut amat bermakna sebab ia adalah sambutan Hari Polis Negara yang ke 204. Juga 20 tahun yang lepas, aku dilahirkan ke muka bumi ini jam 5.36 pagi, bulan Ramadan yang mulia, di Kota Tinggi, Johor!!! Juga besday kawan sekolah aku; Zahidah dan motivator terkenal, Abg Raja Shamri.

Alhamdulillah, 20 tahun sudah. Tiada lagi keraguan atau teragak-agak untuk menulis angka 20 sekiranya mengisi apa-apa borang yang bertanyakan umur aku. Jika tidak, sebelum ini aku berasa teragak-agak untuk berbuat demikian.

Di kesempatan ini, aku nak berterima kasih kepada setiapindividu di atas muka bumi ini yang telah membesarkna, mengajar dan mendidik aku. Buat ayah, mak, kakak, angah, ude, cikgu2, kawan2 dan lain2. Tanpa mereka semua, siapalah aku ini. Whoa~

2011. 25 Mac. Antara besday aku yag agak menceriakan. Dengan lebih hampir 150 serangan dengan ucapan  dan doa di wall Facebook aku, 10 SMS, 3 MMS, hampir 30 face to face, telah membuatkan aku tersenyum dan berterima kasih kepada mereka semua. Juga, teristimewa, kad khas daripada mak n ayah!!! 





Bermula dengan nyanyian diringi orkestra Fajar Harapan oleh Azrul, Akmal, Fauzi n Fizul membuatkan aku sebak dan terharu dengan nyanyian lagu "Hepi Besday". [Al maklumlah, tahun lepas aku aku tidak dinyanyikan lagu selamat hari jadi aka hepi besday di KMJ] Lebih manis, aku dapat Slurpee (besar!!!) dan makan2!! Thanks korang! Nasib baik tiada telur, tepung, nila, dll sbb simbahan rahmat kepada aku~ Special thanks juga kepada Azrul yang tak habis2 nyanyi lagu hepi besday ala2 si Usop dalam cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah sepanjang hari.

Lastly, terima kasih semua!!! 

[suprsingly, 28th March 2011, a new hero was born into our family!!! Congratz ude!!!]

1 comment: