sejarah

Sunday, February 20

~Demam Pilihanraya~

Pertama kali aku akan mengundi di kampus, sebelum ni di matrix, kurang hangatnya.

Biasalah, kalau dah namanya pilihanraya, kempen memang nak meletop! Poster dan flyers tak payah cakaplah, bertaburan umpama dedaun yang berguguran. Tapi, tak macam pilihanraya kat luar, semua banner, banting dan poster hanya hitam putih dan biru sahaja. Kalau nak berwarna warni, pergi Facebook, mesti kena tag dengan poster yang macam-macam, termasuk yang kita tak berkenan. Motif nak tag aku?

Kalau nak meraih undi, macam-macam dibuat. Itulah, inilah. Ada yang menaik, ada yang biasa-biasa saja. Terpekik terlolong tu biasalah. Tapi suasana di sini tak sehangat di universiti Lembah Klang sana. Lagi dashyat!

Kalau kat sini, hanya koyak-koyak poster saja. Tapi semasa rapat umum semalam, adalah insan yang membakar banner si dia. Apa kau ingat ni cerita "Hantu Kak Limah Balik Rumah" ke? Nak bakor-bakor? Sivik sangat! Tercemar sekejap udara di Tekun, walaupun aku di Fajar Harapan.

CCTV ada, kita tengok siapa yang nak jadi Usop, "Kita bakor jee"

Semalam rapat umum, tapi aku tak pergi. Teater "Si Tenggang" menjadi pilihan aku. Best! Mungkin malam ni aku akan ke padang kawad untuk rapat umum malam ni. Jom-jom!!! Aku nak merasa kehangatannya!!!

Soal nak pilih siapa, sendiri tahu la kan, takkan nak buat banner "Saya akan undi XXXXXXXX" Ideologi masing-masing. Tapi, satu yang saya tak suka, janganlah taksub sangat, benci! Kalau dulu mesra, takkan disebabkan PRK kita bermasam muka? Oh, lagi satu, jangan pakai topeng, kerana saya kenal sangat suara awak.


Nota kaki: makluman hari mengundi seperti berikut;

21 Februari 2011 di Kompleks Cahaya atau Desasiswa masing-masing bagi yang menetap di dalam kampus.
Bawa kad matrik dan IC!!!

No comments:

Post a Comment