sejarah

Sunday, February 13

Ahad: Rehat, Akhbar Dan ...


Ahad menjelma lagi! Esok Isnin? Jangan kelam kabut, esok tiada kelas, apatah lagi hari Selasa, yakni cuti sempena Maulidur Rasul. Rehatlah anda sepuasnya!

Macam biasalah, kalau hari Ahad, pasti akan cari akhbar di kedai berdekatan. Saja nak tahu perkembangan semasa dunia, berita sukan (MU menang lagi, hasil jaringan gol Rooney ala-ala tengah libas bola takraw di jaring gelanggang) dan membaca rencana bagi menjana minda. 



            
                      Gol akrobatik!

Tidak kurang juga membaca gosip artis kita. Tapi niat aku agak terjejas dan terbantut pabila menyelak akhbar itu. Gaduh daja. Ingat industri pergaduhankah? Siap main maki-maki pulak tu! Dahlah guna laman sosial yang aku baru aktifkan malam tadi: Twitter.  Maka, segala jenis perkataan digunakan. Sampai aku kena Kamus Dewan Edisi Keempat, yang cover dia warna merah tu... Apakah? Tak malukah? (Promo: follow me @tandinae )


Cukuplah.Cerita lain? Alhamdulillah, Hosni Mubarak sudah berundur. Janganlah jadi di Malaysia. Maka, harapnya Mesir kembali normal, agar kawan-kawan aku dapat meneruskan pengajian mereka di sana dengan lebih aman, amin~


nota kaki: baru dapat tahu idola aku: Azizulhasni Awang gagal mara ke final acara pecut 200m individu pada Kejohanan Berbasikal Asia (ACC) 2011 di Korat, Thailad. 
   

No comments:

Post a Comment