sejarah

Friday, November 26

Penangan Maher Zain

Maher Zain. Anak sedara aku berusia 5 tahun pun minat! Apatah lagi yang dewasa ni! Penangan Maher Zain memang besar buat kita, khususnya di Malaysia. Aku mula mendengar alunan muziknya sejak awal tahun ini tak silap. Lagunya For The Rest of My Life. Walaupun tak sesuai untuk aku yang single ini. (Statement) Kawan saya yang syorkan. Sekali dengar terus tersentap. Best! Soul music~ Cara dakwahnya berkesan menambat hati aku yang mendengarnya. 



Oktober lepas, dia datang ke Malaysia. Sayangnya, dia tak datang pula ke Penang! Ruginya. Peminatnya, baik laki atau perempuan. Semua suka. Malah, penghuni salah satu bilik searas dengan aku di kampus akan pasang lagu2 Maher Zain setiap petang ala2 konsert nasyid!. Nasib baik aku minat Maher Zain ni, kalau tak aku gegar bilik dia. Kemudian ada satu hari tu, di kafe tercinta, setelah selesai sebuah rancangan di TV3, muzik  video maher zain diputarkan. Semua orang di kafe terus memandang tv dan terpaku matanya ke kaca tv. Wah~

Apa2 pon , aku memang minat hampir semua lagu dia, walaupun roomate aku tak suka sangat Maher Zain ni. Adeh~





1 comment:

  1. maher zain memang terbaik..moga ada manfaat yang kita dapat dari lagu-lagunya

    ReplyDelete