sejarah

Saturday, October 23

debat perpaduan: impaknya

salam perpaduan semua!!!

ho3, debat perpaduan? bukan saya pendebatnya, belum layak lagi laa... hanya researcher team jer, follow the team ke mana2 sahaja... ok2, berbalik ke tajuk, impak.. negatifkah? positifkah? apa2 sahaja laa baa... (kenapa ckp sabah ni... owh, integrasi nasional kan)

1) pengetahuan baru, of coz la kan... ingat mudah ker nak tahu isu perpaduan di malaysia? yup, mmg banyak, tapi agak sukar bagi saya nk mengestraknya... tapi, ok jer, nothing laa... setelah berakhirnya debat perpaduan ni, baru la saya tahu apa itu perlembagaan, rukun negara, hak istimewa melayu, 1malaysia, deb, mbe, sekolah satu aliraan, rimup, isa, huh~~ best! yelaa, takkan nak menghadap e.coli jer setiap hari kan, at least kena la tahu apa isu semasa sekarang, barulah dikatakan kita ni warganegara yang menuju ke arah bermindakan kelas pertama, lengkap,,, katanya lah kan... (ayat semangat habis!)

2) hubungan baru terjalin, bukan nak berkapel k! i'm single! bt not availalble yet! ho3 cukup2... taklah, at least bleh laa rapat2 ngn pendebat2 dari u lain... ukm, ump, utem, utp, mmu, dan mcm2 lagi... aka hubungan diplomatik jugalah kan? (poyos jer) lagi satu, lpa lak, special thanx to our LO, arie!!! terbaek laaa ko, jom dtg penang!!!

3)  the best part is, jalan2!!! gua kelam, padang besar, kuala perlis, huh apalagi? tu jer... x jalan mana pon~ memang diakui, perlis indah pemandangannya!!! bukit2. gua batu kapur, paling x menahan = sawah padinya!!! meletop!!! mmg ckp indah ciptaan Allah!!! al maklumlah, saya kan gila alam semulajadi n kamera, apalagi!!! (walaupun dslr idaman still x dpt beli lagi, sigh~)

tu jer kot, dah laaa... lepas debat ni, memandangkan biological clock pon dah dibaiki, apalagi, study seperti biasa!!! 


== memetik status dari fb aku,  "setelah selesai print semua lecture notes yang tak print lagi, baru kutahu, banyaknya yang aku x study lagi!!!!!" ====


3 comments:

  1. akhirnya..................................hahahaha..... ada jgak cter pasal debat hari tu wlwupun cikit...hauhuahaha

    ReplyDelete